Monday, June 25, 2012

Dozen en vuiniszakken

Wat een rare titel voor quiltblog zul je misschien denken? Nou dat is niet zo raar als je aan het verhuizen bent...en vooral als je van twee panden naar ééntje gaat...
Een mens verzamelt wat af in zijn leven, het zou beter zijn als je elke 5 jaar echt verhuist, dat is toch anders dan door de kasten gaan en zo eens wat weggooien...
In de winkel ben ik afgelopen week door alle laden en kastjes gegaan en heb o.a alle niet werkende pennen en stiften weggegooid. Ook kwam ik nog een doos tegen met papieren en een apparaat voor het verwerken van creditcards...jeetje dat is achterhaald...maar ook zag ik het eerste blokje dat we maakten voor de opening in 2001 (niet weggegooid) en allerlei andere papperassen. Van 20 deels gevulde ordners kon ik 7 volle maken...dat scheelt ruimte!
Ook de Verdanda stichting kan altijd quilts gebruiken, dus hup in een doos voor de stichting....
Woensdag is de milieustraat weer open en kan er wat hout en papier worden afgevoerd. Elke dag rij ik nu met een gevulde auto naar huis, dat scheelt volgende week als we echt alles gaan verhuizen.

Thuis wordt het voller en voller....en heb ik de dozen geparkeerd in de garage en slaapkamer. Niet alles hoeft meteen gesorteerd en ik merkte gisteren dat ik echt moest stoppen: na de zoveelste doos was de koek op en had ik de neiging om alles maar weg te doen (dan ben ik er het snelste vanaf...), maar dat lijkt me toch niet zo heel slim. Straks nog even een quilt zoeken om over de dozen te hangen in de slaapkamer...dat slaapt een stuk gezelliger dan uitzicht op 10 verhuisdozen vol met patronen, boeken, tijdschriften, zooi, misschien nog meer zooi en mooie dingen!

Dus het laatste uurtje van de dag besteed ik aan het patchen van huisjes en de mysterie (ik loop nog wat stukjes achter)...ben alvast aan het kijken voor het volgende deel, wat gingen we daar ook al weer doen? Ik heb een mooi rek gemaakt met flanel er op: hier zit nu mijn mysterie op, dus geen foto...

Voor iedereen veel quiltplezier gewenst,
Françoise

1 comment: