Thursday, May 1, 2014

Dear Simone,

Dank je wel voor de lapjespost. Zoals je ziet zijn de eerste gebruikt in mijn volgende Dear Friends blokje.
Het patroon heet Lover's knot. Zelf vind ik het vooral een mooie strik voor op een cadeautje.
Bij het maken van dit blokje heb ik natuurlijk nog weer even gedacht aan onze reis naar Birmingham al weer een aantal jaren geleden.
De lapjes uit de envelop zijn nog niet op....deze komen zeker nog van pas in één van de volgende blokjes!


Het blokje is genaaid op de machine met uitzondering van het vierkantje in het midden. Dat heb ik met de hand gedaan omdat dit echt even met rood garen moest.
Voor het aftekenen heb ik scheurvlies (dit is een hele dunne variant van het freezerpaper) gebruikt: het was even zoeken naar de juiste stand van het strijkijzer. Liet het de vorige keer nog los, nu bleef het perfect zitten tijdens het hele proces: een kwestie van iets langer en heter strijken.

Veel quiltplezier,
Françoise

ps. wil je ook in mijn quilt? Zorg dan dat ik een lapje ontvang van ongeveer 15 x 15 cm in een rode of roze kleur met een klein printje. Natuurlijk met je naam erbij! Je hoeft dus niet een blokje te maken...





2 comments:

  1. Alweer een heel mooi blok geworden!
    Leuk verhaaltje er ook bij :) zo heeft elk blok een eigen verhaal.
    Groetjes patricia

    ReplyDelete
  2. Da's een mooi blok. Groetjes, Marja

    ReplyDelete