Wednesday, September 24, 2014

Nazomer of Herfst?

Zondag was het Open Dag bij de plaatselijke Dahlia vereniging. Bloemen groter dan je hand soms (en dan heb ik toch echt geen kleine handen), met de prachtigste kleuren en soms zo mooi gerangschikt...

Hoe krijgt de natuur het voor elkaar? Bloemblaadje voor bloemblaadje gerangschikt in een cirkel. En dat dan ook nog eens in drie dimensies!

Het platte vlak is dan toch iets makkelijker...op naar de volgende rand met blokjes. Er ligt er een klaar, maar daar moet nog een foto van en dan mag hij hier ook verschijnen.

En deze dan?
Kleurt hij niet prachtig bij het patchwork van mijn Dear Friends?

En hier een oude teil met bloemen.
De bloem in het midden heeft een doorsnede van meer dan 20 cm, dat is dus niet kinderachtig!

Zondag was het dus nog een mooie nazomerse dag...maar ook de weergoden hebben op de kalender gekeken en zagen dat gisteren de herfst echt begon...tijd voor warme truien...
Buiten regent het en rolt de donder, een donkere middag.
Binnen is het droog en ben ik bezig met het maken van de werkbeschrijving van een Kerstquilt.
De rendieren en sneeuwvlokken staan op het tweede scherm op mijn bureau.
Ja zeker, twee schermen. Reuze handig, voelt luxe, maar als je dat eenmaal gewend bent, wil je dat altijd!

Zo dus, en voor de oplettende kijkers: ja, ook nog een derde scherm rechtsboven, maar die had er even niets mee te maken...

Zo komen deze middag bijna alle seizoenen aan mij voorbij.
Veel quiltplezier...

Françoise


2 comments:

  1. Wat een mooi blok, daar dat grote in je "Dear Friends". Zeker het centrale blok?

    gr. Ineke

    ReplyDelete
  2. Dat klopt Ineke, dat wordt het midden. het komt uit een antieke quilt en heb ik ooit helemaal uitgeplozen en getekend. Nu dan eindelijk in een quilt!

    groeten

    ReplyDelete