Tuesday, December 23, 2014

Vakantietijd

De vakantietijd is een heerlijke tijd. Tijd voor breien, borduren, appliqueren en lezen.
Mijn breirol is klaar...simpelweg omdat mijn garen op is. Ik heb niet alle patronen gebreid, een paar bewust overgeslagen, want sommige patronen zijn een waar gevecht met naalden en draad: ik kreeg er zere handen van!




Even een proefje voor een borduurwerkje. Ik zag prachtig werk in Veldhoven van Joke,
kijk maar eens op haar borduurblog.
Vast niet af voor Kerst, maar wel weer leuk om te doen.
Ik hoef alleen maar te tellen, bij goed licht.
Ondertussen gaan mijn gedachten over 'De Randjes van 2015'. Zal ik meedoen maar dan wel mijn eigen draai er aan geven? 

Maar nu moeten eerst de hartjes af...Er moeten er nog 81 aan de quilt gezet worden, een groot deel daarvan moet nog geappliqueerd en geborduurd. De uitdaging is om dat dit jaar nog voor elkaar te krijgen.

Want op 1 januari komt er weer een nieuw project: De Retro-sjaal van Wieke van Keulen.
Kijk maar eens op haar website: www.wiekevankeulen.com
Ik gebruik niet het originele garen, maar iets uit de oude doos. Volgens mij nog uit de jaren 80, dus zeker retro...Alle 22 kleurtjes heb ik even op klosjes gewikkeld, zodat ik mijn eigen kleurenschema kan volgen.
Er zijn diverse winkeliers waar je het pakket kunt aanschaffen: het origineel of een alternatief...
Ik heb diverse mooie op Facebook gezien.

Ik wens iedereen Fijne Kerstdagen.
Françoise


2 comments:

  1. Jullie ook fijne dagen! Geniet ervan.

    Vriendelijke groet,
    Anita

    ReplyDelete
  2. Hele fijne dagen en een geweldig begin! En die hartjes? Ik maakte (en zette het ook aan de quilt) vorig jaar precies op tijd het laatste hartje aan de quilt. Echt op 31 december. Maar ik moet de quilt nog steeds sandwichen en quilten....Goed voornemen...

    ReplyDelete