Tuesday, March 10, 2015

Dear Friends middenblok als gratis patroon

Het middenblok van mijn Dear Friends quilt is een bijzonder mooi blok. Afkomstig uit een antieke quilt van rond 1870.
Na enig gepuzzel en gereken heb ik dit patroon jaren geleden al een keer gemaakt, maar nu het ook in een quilt zit, krijg ik regelmatig de opmerking: O, wat een mooi blok. Komt daar ook een patroon van?
Het patroon heb ik inmiddels gemaakt...uitgebreid getest op printbaarheid...
en het is nu gratis voor jullie ter beschikking via het web!



Let er bij het printen op dat je de printerinstellingen hebt staan op "Ware Grootte", dan komt het allemaal goed. Op de tweede bladzijde staat ook een controle vierkantje van 3 x 3 cm. Meet dit na. Heeft het de juiste maat? Dan kloppen de andere mallen ook.


Afgelopen zaterdag heb ik het patroon uitgedeeld aan mijn cursisten van de Dear Jane/Farmers Wife/SBS cursus, of te wel kleine stukjes...en ik ben benieuwd hoe het daar in de quilts terecht komt.
De maten zijn afgestemd op de Dear Jane, maar door er randen om heen te zetten past hij ook prima in het midden van een SBS (Sylvia's Bridal Sampler)

Nog even voor de goede orde: het patroon is voor privé-gebruik en niet voor commerciële doeleinden. Wil je het ergens anders voor gebruiken dan voor je eigen quilt, dan kun je beter even contact opnemen om te overleggen.

Geniet ervan,
Françoise

4 comments:

  1. Wat mooi. Hartelijk dank dat je dit wilt delen.

    ReplyDelete
  2. ganz lieben dank für den tollen block, den werde ich sicher nachnähen.
    schönen tag noch
    lg elfriede

    ReplyDelete
  3. Wat een prachtig blok, bedankt voor het mooie patroon. Ik sla het eerst maar even op.

    ReplyDelete
  4. Hoi hoi Françoise,
    Al een heel mooi patroon op zich. Hoeft niet eens iets omheen. Heel veel dank dat je de moeite hebt genomen om het hier te delen.
    Vr.gr. Anita

    ReplyDelete