Sunday, March 29, 2015

En het bleef maar regenen

Vandaag is het zo'n dag voor klusjes binnenshuis. We moeten het wel doen met een uurtje minder, maar desondanks maakte ik een lijstje met klusjes die moesten gebeuren.
De was riep om mijn aandacht...er moest dringend wat verstelwerk worden gedaan (ik begrijp echt niet waarom een vestje een half jaar in de verstelhoek ligt in plaats van dat ik dat direct doe en dus het ook aan kan...punt van aandacht!)
Een ander puntje van mijn lijst was een blogje schrijven. Ik zet van alles op Facebook en Instagram, dat gaat lekker snel op mijn telefoon of tablet...
Voor een blog met foto's moet ik toch echt even de tijd nemen, maar toch ook leuk om te doen.
Dus bij deze werk ik nog een puntje van mijn lijstje af.

 De afgelopen weken heb ik me gestort op het haakwerk van Sophie's Universe. Wat een spannend project. Dit soort resultaat heb ik nog niet eerder gehad met haken. Een echte uitdaging.
 Mr. X breit op school een schaapje en thuis heb ik er ook even een gebreid. Daar waar hij weken op ploetert, ben ik in een uurtje klaar. Het breien kost hem veel tijd (iets meer aandacht zou goed werken), maar het patroon kon hij me piekfijn vertellen:
20 steken opzetten, dan 4 ribbels breien
6 steken afkanten aan beide zijden en dan weer 4 ribbels breien
etc.
Zijn handwerkjuf was verbaasd dat hij dit thuis zo had kunnen reproduceren!
Ook de geborduurde Randjes zijn helemaal bij...de puzzel wordt steeds leuker.
Soms denk ik nu: O, dat had ik beter zus of zo kunnen doen, maar ja, uithalen ga ik het niet.
Ik schaar dit onder de noemer: Voortschrijdend inzicht. Mooie term.
De log cabin blokken krijgen al een beetje gestalte.


Mijn to-do-lijstje is niet helemaal af, maar morgen is er gewoon weer een dag. Tijd om met de benen omhoog te gaan zitten, misschien nog wat borduren?
De dag was lang genoeg, niet alleen door het gemiste uurtje, maar ook omdat Mr. X een vriendje te logeren had en de heren vanmorgen om 6.00 uur (wintertijd, dus 7.00 uur zomertijd) al wakker waren en vol energie. En dat ging niet geheel geruisloos.
Maar ja, wat hadden ze een fijne dag...

Veel quiltplezier,
Françoise

2 comments:

  1. Wat een prachtig haakwerk! Een hele geruststelling dat er meer mensen zijn die wel eens iets een half jaar hebben liggen voordat er iets mee gebeurt. Herkenbaar.
    Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete
  2. En natuurlijk het breiwerk van jouw zoon. Ook hier wordt door de kleine meneren gebreid. Leuk hè, om te zien met hoeveel inspanning zo'n ieniemienie projectje gebreid wordt.
    Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete