Thursday, April 30, 2015

Een week vol kleur

Het is een feit dat ik van kleur houd. Veel kleur en van alles door elkaar.
De bloemen bij de ingang van de Efteling hebben mijn voorkeur goed begrepen!

Prachtige borders, hier iets meer als randjes georganiseerd.

Vaak als ik bloemen bekijk, verbaas ik me er over dat dit zomaar groeit en bloeit. Hoe is het toch mogelijk? Het blijft een wonder, elke keer weer.

Hier allemaal tinten roze, voor diegenen die van iets rustiger houden. Mijn Dear Friends quilt zou er prachtig bij staan.

Hier springt de glazuur spontaan van je tanden, maar wat ziet het er mooi uit.

Jelly Beans in alle kleuren en smaken...niet eens allemaal op de foto.

En dan opeens wat minder kleur. Deze stofjes kreeg ik van de quiltwinkel uit Deventer, 100 rozen, om blokjes van te maken voor een gezamenlijke Dear Jane.

Absoluut niet mijn stofjes, maar toch leuk om mee te werken en het zo uit te kienen dat de rozen in de stof ook terug te zien zijn in de blokjes. Ik ga ze met de hand naaien...mooi werkje voor op de bank.

En dan nog een kleurige klus voor op de bank: Sophie's Universe, hier gevorderd tot en met week 14.
Soms even doorbijten als je een paar toeren met alleen maar vasten en stokjes moet doen.
Maar dat hoort er ook bij: komen de spannende randjes beter tot hun recht.
Inmiddels is het haakwerk (quilt wilde ik zeggen) 60 x 60 cm en zou ik dit project ook wel eens in een stoer garen willen zien. Ik zag vandaag een foto op Facebook langs komen waar een kind er heerlijk onder lag op de bank, dat was ook erg mooi...

Hier nog een detailfoto, dit is echt een superproject.

Ook schiet ik lekker op met een oud quiltproject, maar daar later meer over.

Veel plezier,
Françoise

1 comment:

  1. Wat een prachtig haakwerk!
    Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete