Sunday, June 28, 2015

Van-alles-en-nog-wat-week

Op dinsdagmorgen zagen we deze wagen staan bij de Jumbo voor de deur. Een heuse wasstraat voor winkelwagentjes. Een voor een worden ze er in gereden, en aan de andere kant komen ze er schoon weer uit.

Ook de mandjes moesten er aan geloven. Eerst handmatig gesopt en dan nog even door de wasstraat.
Ik had er eigenlijk nooit over nagedacht of die dingen wel eens schoongemaakt worden. Nou, ja dus.

Vervolgens werd er op het schoolplein door ouders hard gewerkt om grote bloemenkransen te maken voor alle klassen: Op woensdag vieren we St.-Jan, een midzomerfeest.

Heel, veel fruit werd er op woensdag door andere ouders gesneden. Ziet het er niet heerlijk uit?

De gevulde bekertjes wachten rustig op de kinderen, die warm van het sporten en spelletjes doen wel een gezonde, zomerse traktatie hebben verdiend.

Met Carnaval hadden we twee teilen vol met oliebollenbeslag. Nu zaten er twee vol met bowl.
En het was schoon op aan het einde van de ochtend.

Ook was er leuke post van Kea voor mijn Dear Friends quilt. Ze liggen inmiddels klaar bij een blokje.
Vandaag maar eens wat blokjes voorbereid. Patronen geprint en lapjes er bij gezocht.
Zo zat ik buiten met alles en zo zat ik binnen. Regelmatig 10 druppels regen, maar gelukkig voor de was bleef het droog.

En eerder deze week ontdekte ik een nieuwe CAL: circles of the sun. 9 blokjes de komende weken waarbij de overlay techniek aan bod komt. Laagjes over elkaar.
En ook interessant om te zien hoe elke ontwerper eigen manieren en tips heeft voor onder andere het aan- en afhechten.

Veel quiltplezier,
Françoise

1 comment:

  1. piep

    oh wat leuk zo een st jans feest kennen Wij niet in Belgie en allemaal zo mooi georganiseerd
    mooi me lapjes ook hoor
    knufje

    ReplyDelete