Sunday, June 21, 2015

Van een nieuwe naaimachine en restjes

Deze naaimachine kwam ik vorige week zondag tegen en natuurlijk dook ik meteen de bakken met Lego in...die moest en zou ik ook hebben! Via een berichtje op Facebook kwam ik bij de INSTRUCTIE terecht.
Samen met MR. X vond ik alle benodigde stukjes en werd de machine vakkundig in elkaar gezet.

Inmiddels heb ik al gezien dat bepaalde delen steviger kunnen of vervangen kunnen worden door andere. Een verbeterde versie gaat volgen...enne...blokjes bestellen dus, want vooral de gele aan de voorkant mocht ik nu even 'lenen', ze zijn van een vrachtwagen.

Ondertussen naai ik rustig verder aan de Scrapquilt, steeds twee lapjes aan elkaar. Ik doe maar wat, totdat ik dit boek uit mijn bibliotheek in mijn handen houd en doorkijk. Vooral alle achtergronden hebben mijn interesse. Jawel, allemaal verschillende stoffen, maar wel per kleur gesorteerd.



Fantastisch als ondergrond zijn deze samengestelde vlakken, maar dan vanaf nu dus wel een beetje opletten met combinaties maken...Ik ga met gelen aan de slag, heb nog hele leuke gehaakte bloemen liggen en die kunnen er dan mooi op. Een paar nieuwe kussenhoezen?
Al naaiend droom ik lekker verder.

Veel quiltplezier,
Françoise

No comments:

Post a Comment