Monday, June 22, 2015

Van haken en lapjespost

In het weekend was er weer een heel lijstje waar ik aan wilde werken.
En dit keer alleen maar met leuke dingen. Twee dagen thuis, geen verjaardagen, wedstrijden of andere afspraken. En wat lijken er dan veel uren in een dag te zitten.
Het begon met het haken van een verjaardagscadeautje. Mr. X heeft vrijdag een partijtje en hij vond het een goed idee dat ik een armbandje zou haken (geen roze, daar houdt ze niet van). Een beetje rondkijken op internet bracht genoeg ideeën en dit schatje was zo klaar.

Zelf wilde hij er ook wel één. Net even een ander bloemetje van gemaakt. Meteen een leuk idee voor de herfstmarkt op school. Bij het maken van de tweede het aantal steken etc. opgeschreven zodat ik het over een paar weken ook nog weet.

Op het lijstje stond ook lapjespost versturen. Eerst lapjes uitzoeken, dan een bijpassend kaartje, een mooi papiertje en een strik. Wat een feest om te maken. Tenslotte nog een envelop en deze versierd met stickers en tekeningen.
Het kaartje, papier en stickers komen uit het Book for Paper lovers van Flow.
Eindeloos kan ik door heen bladeren en genieten van de kaartjes, papiertjes en tekeningen.

Het weekend was er ook tijd om heel, veel draadjes af te hechten.
Zo opgespannen in de goede maat zien de blokken er direct al veel beter uit.

En omdat ik toch bezig was met al die draadjes ook van deze 4 blokken de draadjes weg gewerkt, voordat ik weer verder mocht haken.

En vandaag was er dan even tijd voor een bezoekje aan het Quiltcafé in Vught.
Nu kwam ik als laatste (eerst werken en Mr. X uit school halen) en daarom had ik nog maar een klein hoekje van de tafel. Mijn schaar en klosje konden nog net op het dienblaadje staan bij mijn kopje.
Het was gezellig om even een paar lapjes te naaien en even bij te kletsen.
Wat een heerlijke bezigheden allemaal.

Veel quiltplezier,
Françoise

No comments:

Post a Comment