Sunday, October 25, 2015

Chaos alom!

Een hele week vakantie ligt voor ons...tijd voor gezellige en leuke dagen in het verschiet!
Maar vandaag is het thema: Chaos. Wanneer ik zittend achter mijn laptop de kamer in kijk, zie ik vooral volle tafels en een volle vloer!
Jeetje, waar komt dit allemaal vandaan? Ik dacht toch dat Oktober de maand was van opruimen en organiseren. En dat gebeurt ook wel, maar het lijkt wel of het achter mijn rug gewoon weer ontploft.
OK, de vloer: daar staan wat tassen met spullen van de workshop die ik gisteren in Putten gaf. Die spullen moeten gewoon nog op hun plaats. En waarom ik dat dan niet gisteren meteen heb gedaan? Nou, toen heb ik andere zaken opgeruimd toen ik thuis kwam, zodat ik op de bank kon zitten.
(Er stonden 30 auto's geparkeerd op de bank)
Deze auto's zijn vandaag weer aan het rijden gegaan en staan dus nu overal op de vloer.

Op tafel ziet het er zo uit!
Over twee weken is de Herfstmarkt op school van Mr. X en ik ben druk met het maken van spulletjes voor de zakgeldkraam. Draadjes, bolletjes, knoopjes, vilt, lapjes en lintjes liggen op tafel.
Ik vind dat dit soort friemelwerk altijd zoveel chaos teweeg brengt, zo heel anders dan met quilten!

En nog een stukje naar links op de tafel!

In de keuken ziet de tafel er zo uit. Dit zijn kleine koekjes van zoutdeeg, wachtend op een verflaagje en lak. Ze zijn voor de poppentheevisite, dus klein formaat en ook te koop op de herfstmarkt.
Ze liggen helemaal niet in de weg of zo...

En zo ziet het er vlak naast mijn laptop uit. Alles wat in de weg lag op de andere tafel heb ik hier gedumpt (of op de piano). Aan de ene kant moet ik wel lachen om deze chaos, aan de andere kant snap ik niet hoe het heeft kunnen gebeuren: de tafels waren eerder deze week toch echt leeg.

Dus: hoe eerder ik weer verder ga met knutselen, hoe eerder alles weer is opgeruimd. Toch?
Of zal ik nu toch meteen maar eens even 15 minuten besteden aan het opruimen mijn werkplek?
Eigenlijk wel heel goed idee!

groet,
Françoise

2 comments:

  1. Hoi Françoise, ha ha, zo gaan die dingen. Hier eindelijk een (patchwork) trui af, maar nu staan er wel 2 manden strijk te wachten. Had het er wel graag voor over, die rommelige gezelligheid en leeg is ook zo leeg. Geniet van een heerlijke vakantieweek! Er wordt goed weer voorspeld. Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete
  2. Kop op Francoise, zonder rommel geen gezelligheid... Oh die koekjes zien zo professioneel uit.
    Groetjes Hélène

    ReplyDelete