Sunday, February 28, 2016

Een vredig weekend


Zaterdagochtend loop ik altijd een uurtje over de Vughtse hei. Mr. X is dan naar zijn atletiektraining en voor mij dus ook een goed moment om in beweging te komen.
Deze zaterdagochtend was het prachtig weer, bijna geen wind en een heerlijk zonnetje.
Het is altijd prachtig om te zien hoe de bomen weerspiegelen in het water, dat net zo blauw is als de lucht. Een vredig moment.

Alhoewel het vredig voelt, ben ik me er ook altijd van bewust dat hier vreselijke dingen hebben plaatsgevonden. Op mijn ronde kom ik meestal ook langs Nationaal Monument Kamp Vught en zie ik de hoge muren van de gevangenis.
Dat is een moment dat ik altijd dankbaar ben dat ik in alle vrijheid wandel en dan maakt het eigenlijk helemaal niet uit of de zon schijnt of dat het regent.

Deze ochtend voerde mijn tocht ook naar de Fusillade plaats, met het gedenkkruis en de wand met namen en data van mannen die daar gefusilleerd zijn. Indrukwekkend, ook omdat mijn grootouders een van de mannen persoonlijk kenden en mijn oma het verhaal heeft verteld.
Bloemen liggen er ook altijd en deze takken zijn een voorbode van de lente.


Thuis wachtte heb vierde blokje van The Splendid Sampler. Ik wilde het eenvoudig houden (er liggen nog meer projecten te wachten op aandacht), maar wilde ook wat uitproberen met de borduursteken.

En toen werd het stiekem een blokje met prachtige details.
En kleurt dit blokje mooi bij de foto's van zaterdag.

Ik ben klaar voor het volgende blokje en aangezien ook vandaag de zon schijnt, ga ik ook nog wat rommelen in de tuin.

Veel quiltplezier,
Françoise

1 comment:

  1. Hoi Françoise,

    Heel dubbel hè, op de Vughtse Hei. Maar wat een prachtig zonnig weekend dat zich goed leende voor buitenactiviteiten. Leuk blokje; dat kan het vast goed vinden met de anderen.

    Vriendelijke groet,
    Anita

    ReplyDelete