Monday, March 28, 2016

Pasen 2016

Wat kan het toch heerlijk zijn zo'n lang weekend. Vier dagen geen reguliere zaken zoals school en werk, maat gewoon even wat anders.

Vrijdag gingen we naar Den Haag. We lieten ons vervoeren door de trein, heerlijk relaxed een puzzeltje doen en wat haken onderweg. 's middags even naar onze favoriete winkeltjes bij opa en oma om de hoek en verder gewoon lekker spelen en bijpraten.

En na een goede nachtrust vol zeelucht was het op zaterdag tijd om Scheveningen te herontdekken.
Lopend richting boulevard kwamen we eerst langs de haven. Daar zit echt een prachtige winkel vol met de meeste mooie gitaren.

Deze is wel wat voor mij, volgens Mr. X.

Gitaren met toeters en bellen.

Buiten een hele grote...
Daarna wandelden we door naar de boulevard. Met een straffe wind in de rug liepen we richting de Pier. Benieuwd hoe het daar mee is.
Maar ondertussen ook de boulevard bewonderd. Wat is dat mooi geworden. Wandelen op meerdere niveaus, heel veel bankjes, trapjes etc.
Grijze lucht, vlag strak in de wind. Niet echt een dagje om aan het strand te zitten.

Maar liggen naast een beeld is wel leuk. De entree van het Museum Beelden aan Zee is voorzien van hele leuke kunst. Grappig, gek, leuk voor de foto en tegelijkertijd ook mooi. Kleine en grote beelden op verschillende niveaus. Hier is het sprookje van de kikkerkoning uitgebeeld.

En tot slot de Pier zelf. Het was er gezellig met diverse restaurantjes en kraampjes. Er komt nog een reuzenrad.
Kortom, het was gezellig en gaf ons vakantiegevoel.

Gisteren was een lekker dagje om te rommelen en wat te klussen. De wc werd even gewit en voorzien van nieuwe posters. Met recht een voorjaarsschoonmaak.

Verder moesten er nog wat blokjes van The Splendid Sampler worden gemaakt. Achterlopen is zo gebeurd...en dat zou jammer zijn. Hier onder de drie van afgelopen week.
In het origineel is het midden geborduurd, maar ik had nog een bloemetje liggen. Ooit gebruikt voor een ander project, leuk dat het nu hierin zit.

Bij het naaien van dit blokje kwam ik er achter dat de afstand van de naald tot de rand van het voetje niet precies een kwar inch is. De naald staat net iets uit het midden. Bij de volgende onderhoudsbeurt even melden. En met veel naadjes komt het dan niet goed met de eindmaat van het blok. Nu dus op het oog wat bijsturen. Een paar kruispunten zijn hierdoor niet perfect.

Dit is echt een Paasblokje, vind ik, voor wat betreft de kleuren. In werkelijkheid iets frisser groen en geel. Wel een bewerkelijk blok. Vooral het voorbereiden met alle verschillende stoffen, maar het resultaat mag er zijn.

Nog een fijne tweede Paasdag.
Françoise

1 comment:

1. Is dat Mr.X die naast dat beeldje op de grond ligt...die wordt me toch groot... Gezellige laatste Paasdag!