Thursday, April 14, 2016

Iets klaar en voorjaar

 En opeens was dit project klaar. Niets zelf aan verzonnen. Niet het patroon, niet de kleuren, de steken of de maat. Gewoon gewerkt volgens het patroon. Het is net een quilt: blokjes, randen, nog meer blokjes en een afwerkrandje. Dat in elkaar zetten was dus een feest van herkenning, een gehaakte quilt of zoiets is het.
Het patroon is de Lily Pond van Stylecraft. Het complete patroon (Nederlands) vind je hier: http://www.stylecraft-yarns.co.uk/pdf/Lily_Pond_Dutch_Full_Pattern.pdf
Er is inmiddels weer een nieuwe CAL gestart, die sla ik nog maar even over, al volg ik dat wel op Facebook. Genoeg andere haakprojecten voor nu.

Het mooie weer nodigt uit om naar buiten te gaan. Er moeten nu ook wat uurtjes in de tuin gespendeerd worden. Alles strijd om mijn aandacht. Maar wat een prachtige kleuren in mijn eigen tuin.

Als je solo op de foto mag, krijg je echt dat WOW-gevoel.



Helemaal blij word ik van alle krentenbomen die bloeien. En wat te denken van de Camelia's en Magnolia's? Ik vind ze geweldig, elk jaar weer...

Deze is op tijd af voor de volgende winter. Wat begon met een sjaal van resten (nou ja, meer bollen die al 25 jaar in de voorraad lagen), ging via de polswarmers naar een muts. Inmiddels zijn het wel echte restjes en nog zijn ze niet op.

Mooi setje zo, maar wat te doen met de restjes. En nu zijn het echte, echte restjes...
Is er nog ergens een klein projectje dat er om vraagt om geprobeerd te worden?
Jazaker, er is zoiets als de Mandala Madness. Er zijn inmiddels 4 delen van deze CAL verschenen:

Ik moest het gewoon even uitproberen, even wat nieuws om mijn gedachten goed bezig te houden. Lekker even puzzelen. En hier komen de restjes nog goed van pas. O, wat is dit ook weer een mooi patroon en weer zo anders dan de andere haakprojecten van de afgelopen tijd. Ik werd er blij van na een dag vol perikelen.

Nu ga ik aan deel 2 van de mysterie van Paleis het Loo beginnen. Niet zoveel werk, maar mag ik niet vergeten.
En de blokken van The Splendid Sampler: er liggen er een aantal gesneden klaar naast de machine. Nu nog tijd vinden/maken om daar achter te gaan zitten.

Veel quiltplezier,
Françoise

No comments:

Post a Comment