Monday, August 15, 2016

Vakantietijd en een paleis

Wat is het hebben van twee weken vrij toch een heerlijk vooruitzicht. Heel, veel tijd om allerlei handwerkjes onder handen te nemen. Vooral met de Spelen erbij goed voor uren vermaak.
Maar we gaan ook nog weg, dus bedenk ik wat ik allemaal zal meenemen op reis...altijd veel meer dan ik kan doen in een week (waarin er ook nog andere dingen gedaan worden dan handwerken). Uiteraard is het belangrijk om voldoende bij je te hebben om te kunnen kiezen. Want stel je voor dat je zin hebt om te breien en je hebt het niet bij je. Of dat het zo leuk zou zijn om te borduren. Of misschien is het windstil en had ik best met lapjes bij de tent kunnen zitten...
Gelukkig is de ruimte gelimiteerd tot 1 doos, daar moet alles in...

Eerst was het tijd om zaterdag maar eens Den Bosch in te gaan. Het was echt heel lang geleden dat ik in de binnenstad ben geweest. Kwam ik er eerst dagelijks, nu was het echt maanden geleden. Nu had ik toch echt een klosje garen nodig, dus even de stad in.

We besloten om in de nieuwe garage St. Jan te parkeren en dan de stad in te lopen. Wat is dat een mooie garage geworden. Prettig om te parkeren (niet zo krap als de Wolvenhoek) en een mooie wandeling de stad in.
Even poseren, dat voelt wel echt als vakantie. De stad leek wel nieuw.

Op naar Wietske voor een klosje garen. Huh? Alleen garen toch? Ja, terwijl ik zat te kletsen met 
Wietske heeft Mr. X wat lapjes uitgezocht in de winkel. Natuurlijk met wat rood, iets met beestjes en een paar die gewoon mooi zijn...Hij kan het nog steeds, loopt op zijn gemak langs de lapjes en maakt zijn keuze. Nou ja, tenslotte heeft hij al veel ervaring...
Gezellig om diverse bekenden tegen te komen. Onder andere Bianca, waarvan ik weet dat ze trouw mijn blog leest...dus speciaal voor jou: Leuk om je even gesproken te hebben.

Oogst uit eigen tuin...

Zoals een quiltvriendin laatst zei: Ik lees blogs zoals vroeger de damesbladen. Even met een kopje koffie een moment van ontspanning. Ik realiseerde me dat ik dat ook zo doe...even lezen, inspiratie op doen. Vaak herkenning en even mee kijken in het leven van een ander.
En echt waar, je staat er niet bij stil dat een ander het fijn vindt om jouw verhalen te lezen.
Soms ben je je daar weer van bewust door een opmerking en geniet je weer extra van het schrijven van een blog.

Hier resultaat van de mysterie. Deel 4. Het was niet moeilijk, maar wel heel, heel veel...Goed voor het doorzettingsvermogen.

Daarna kwam dit deel. Veel ingezette hoeken, maar het eindresultaat mag er wezen.
De laatste naadjes gisteren tijdens de kwartfinale hockey heren. Ik moest wat te doen hebben, want ik vond het toch wel spannend, ondanks het doelpunt in de eerste minuut van de wedstrijd.

De kleuren van mijn quilt zijn net TeamNL met een koninklijk tintje.
Een kleurgroep ontbreekt nog. Ik ben benieuwd wanneer deze aan bod komt.
Hier nog even alle stoffen bij elkaar.

Op naar de volgende vakantieklusjes:
1. Stukje zolder opruimen en de kampeerspullen naar beneden halen
2. Blokken Splendid Sampler voorbereiden (al die blokken die ik achterloop) voor de inhaalslag

Tot een volgend blog.
Françoise

3 comments:

  1. Hoi Francoise,

    Leuk dat mr. X nog steeds zo heerlijk met lapjes overweg kan. Dat zal hij nooit verleren denk ik, want van baby af aan zat hij tussen de lapjes stof.
    Ik wens jullie een heel gezellige vakantie met droog weer. Leuke uitstapjes en fijn quilten.
    Groetjes, Lenny

    ReplyDelete
  2. Ik ontdekte de parkeergarage via bezoek uit Leiderdorp 😜 Wat n verschil met "vroeger " he! Je loopt met n heel ander gevoel de stad in....
    Fijne vakantie!!!

    ReplyDelete
  3. Voor mij was het edn grote verrassing dat je langskwam en inderdaad mr X is het nog lang niet verleerd. Mocht hij ooit nog eens een stageplek zoeken.... Jammer dat ik weg moest, volgens mij waren we nog lang niet uitgepraat. Veel plezier nog de komende tijd en ik hoop tot iets eerder gauw?
    Groetjes
    Wietske

    ReplyDelete