Thursday, December 29, 2016

Vakantiewerk

Nog 3 dagen dan is 2016 afgelopen. Nog 5 dagen dan begint het Tunisian adventure.  De mand met wol staat klaar, geïnspireerd op de kleuren van parelmoer. De kleuren zijn in het echt wel wat lichter, maar in deze tijd van het jaar valt het niet mee om goede foto's te maken.
Maar zoals eerder gezegd: er moeten eerst wat doelen worden bereikt. Al heb ik dan vakantie, ik "werk" me te pletter. Mijn breiwerk van de Latvian Sampler is bij, het nieuwste deel gaat ook nog wel lukken al hoeft dat niet.
Dinsdag ging ik de hele dag naar een quiltvriendinnetje...en daar ging natuurlijk werk mee naar toe. De naaimachine stond al voor me klaar om te appliqueren aan de quilt het mysterie van Paleis het Loo.


De laatste krullen ook eindelijk klaar en het hert en de das zijn nu ook gefestonneerd.
De takken en 72 blaadjes van het decemberdeel zijn deels al vast gestreken, maar nog niet gefestonneerd. Of dat nog gaat lukken? Geen idee, wel heb ik van het januarideel alle stukjes al geknipt klaar liggen, dus misschien dat ik dit als positief punt mee kan nemen?
Ook heb ik alle vierkantjes gesneden en al een keer gestikt voor mijn Bon Appetit quilt.
Dadelijk verder met op maat snijden en dan weer achter de machine.
Gisteren maakte ik het laat: 01.00 AM.
Helaas had ik toen inmiddels ook de laatste aflevering van The Crown (Netflix) gezien en ben er toen maar mee opgehouden. Als er nog een aflevering was geweest, was ik vast nog even doorgegaan.
Voor straks een andere serie zoeken...

Wat is vakantie toch heerlijk, geen wekker, de hele ochtend in pyama en vooral heel veel met naald en draad aan de slag. Buiten is het te grijs, binnen is het gezellig.
Mr. X loopt al twee dagen in zijn pyama, lang leve de vakantie.

Nog wat plaatjes die ik terugvond op mijn telefoon.
Blikjes heb je nooit genoeg....

Bloemen in de Efteling

Speciaal kerscadeautje: houten kistje met mijn naam.
Wat zal ik daar eens in bewaren?
Altijd fijn zo'n handige vader die mooie cadeaus bedenkt.

Al eerder aan begonnen en nu ook de tweede gebreid en alles geborduurd: polswarmers uit mijn Noorse boek. Wat is dat leuk om te doen. (en dat kon best even tussendoor).

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen...
Ook weer wat tijd vrij maken om te bloggen!

groet,
Françoise





1 comment:

  1. Wat ben je weer lekker bezig met mooi werk Francoise. Geniet van je vakantie. Enne, heerlijk zo hele dagen in je pyama lopen. Dit deden mijn meiden vroeger ook en dan lekker spelletjes doen en/of t.v. kijken In de Kerstvakantie eindeloos de dvd's van Sisi.
    Nog gezellige dagen en doe mr. X de hartelijke groeten van mij.
    Een heel goed uiteinde en een lekker, fijn en creatief 2017.
    Groetjes, Lenny

    ReplyDelete