Saturday, August 12, 2017

Vakantiedag nummer 01

En terwijl Mr. X er al vier weken vakantie op heeft zitten, kon ik gisteren pas de deur van het werk achter me dicht trekken om er pas over twee weken weer terug te komen. Tijd om lekker te luieren, op te ruimen en ander leuks.

Er ligt een hele stapel boeken klaar...vandaag was het daar al goed weer voor.
Lekker in de luie stoel, kopje koffie en tijd om te lezen.
Ook het perfecte weer voor een groot bouwproject. Stoelen en tafel aan de kant: er wordt een pretpark gebouwd. Hier zie je de entree en de mainstreet die er achter ligt.
Park is nog gesloten zoals je kunt zien. 
Kijkje van bovenaf: eerste attractie in aanbouw. 
Naast luieren ook tijd om op te ruimen. Eerst wat dozen met oud papier en textiel naar de milieustraat gebracht en toen 24 jaargangen Quiltnieuws op tafel gelegd.
Echt, het wordt tijd om te ruimen...
Al dagen probeer ik te bedenken waarom ik ze allemaal bewaar...
Geen idee...
Ik heb ze allemaal doorgenomen en alle tijdschriften waar een artikel van mijn hand in staat, mogen blijven. Dat is dan toch nog wel een stapeltje (ik zat in de redactie van 1996 tot juni 2001).
Artikelen uit 2012 en 2013 was ik al helemaal vergeten.. 
Ik geloof dat ik nog wat quiltjes moet afmaken... 
Ondertussen werd er verder gebouwd. Inmiddels waren de Lego-trein en Duplo trein ook beneden beland: de eerste achtbaan wordt aangelegd. 
Ooit maakten we een taart voor een jubilerend redactielid. O ja, voor wie was dat ook alweer? 40 kaarsjes, 17 jaar geleden? 
En natuurlijk, een ijsje hoort er ook bij. Samen met neefje P. genieten van een bolletje bij Lavinia. 
En bijna vergeten om te laten zien: Blokje 3 van het Blokje van de Week. 
Heerlijk dagje, morgen nog zo een.
Nu maar eens de jongens binnen roepen, ze zijn nog aan het voetballen.
Goed kijken waar ik loop: natuurlijk ligt het pretpark door de hele woonkamer.

Groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment