Thursday, August 24, 2017

Vakantiedag nummer 11

Deze vakantiedag bestond naast de gewone huishoudelijke dingen voornamelijk uit haken.
Alle 150 vierkantjes zijn af...en dus kan ik eindelijk beginnen met de lay-out en het aan elkaar zetten.

Pakketje voor pakketje wordt open gemaakt en op de vloer uitgelegd. 

En zo ontstaat er al snel een mooi geheel. Nu moeten ze nog aan elkaar.
Dat lijkt echt een klusje van niks en ik besloot meteen te beginnen.

Eerst natuurlijk de rijen nummeren, weer pakketjes van maken en dan rij voor rij aan elkaar zetten.
Ik maakte er een soort slingers van. Eerst de horizontale verbindingen.

En stiekem gaat daar nog heel veel garen in zitten, even iets op bedenken want er moet ook nog een randje om heen en zoveel garen heb ik niet meer. Ik ben mijn voorraad in gedoken en heb een dunner garen genomen in dezelfde rode kleur. En als dat niet genoeg is dan moet het met de restje in andere kleuren. (of dan haak ik eerst de rand er om heen en kijk ik hoeveel rood ik nog over heb.)

Hier zitten alle 150 blokjes aan elkaar.
's avonds deden mijn handen en armen (en dus ook mijn nek) er behoorlijk pijn van.
Het is natuurlijk absoluut niet goed om dit uren te doen, zonder te bewegen.
De was opvouwen was een welkome afwisseling.
Maar ik wil deze deken zo graag in de vakantie nog af hebben...Goed begin van het schooljaar.
Beter doseren dus de komende dagen.
Was ook wel een beetje de schuld van een spannend luisterboek dat ik luisterde...
Even het hoofdstuk uit...

groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment