Monday, July 7, 2014

Dear Hilde,

Dit blokje van mijn Dear Friends hoort bij jou.
Ik kreeg van jou dit boek...waarin niet alleen de slavernij en de tocht naar de vrijheid ter sprake komen, maar ook de quilts spelen een rol. Daar wordt een boek so wie so leuker van.
We kennen elkaar inmiddels al 16 jaar...via de redactie van Quiltnieuws leerden we elkaar kennen en zo ontstond een vriendschap waarin we lief en leed deelden, kinderen zagen opgroeien:  zo gaat dat kleine peutertje van toen nu in Amsterdam studeren.
En ook al zien we elkaar niet zo vaak, de vriendschap blijft...


Het blokje heet Ster van Bethlehem, een patroon dat ook genoemd wordt in het boek.

En aangezien het de bedoeling is dat dit boek verder reist, kun je hier onder aangeven of je het zou willen ontvangen en waarom. Ik kies de in mijn ogen mooiste motivatie uit...en geef dan met veel plezier het boek weer door... (let op: het is Engelstalig)


Veel quiltplezier,
Françoise

3 comments:

  1. Hoi Francoise,

    Een mooi blokje geworden.

    Over het boek, het lijkt mij heerlijk om 'm te lezen.

    De reis naar vrijheid, die maken we allemaal. Vrij om jezelf te zijn en vrij in je keuzes.

    groetjes,
    Marina (Roos)

    ReplyDelete
  2. Hoi hoi Francoise,

    We hebben toch allemaal wel eens een moment dat we als een berg tegen iets opzien. Dat we de uitdaging eigenlijk niet aandurven. Moet je nagaan over wat voor een moed je moest beschikken om vol te houden als slaaf! Vrij willen zijn en dat bereiken...... Waar quilts zijn is creativiteit. Ben benieuwd hoe de hang naar vrijheid en creativiteit samen komen in dit boek. Lijkt me inspirerend om te lezen.
    Vr.gr. Anita

    ReplyDelete
  3. Hallo Francoise,
    Om heel eerlijk te zijn, ik voel mezelf niet zo vrij op het moment. Mijn lijf, mijn bekken, is nog steeds een flinke belemmering en mijn lieve zoon met Down van 4 is zo bewerkelijk dat je eigenlijk continu met zijn tweeën moet zijn. Een voor hem en een voor de rest van de kindertjes. In het kader van ' stel je niet aan, het kan veel erger' is dit waarschijnlijk een heel goed boek voor mij, maar ik verwacht het pas te kunnen lezen als de scholen weer beginnen. Wel lijkt het me een mooi boek en ik wil het met liefde weer verder doorgeven na het gelezen te hebben.

    Vriendelijke groeten, Sandra Robben

    ReplyDelete