Wednesday, October 28, 2015

Dagje Lego

Gisteren stond de dag in het teken van Lego. Al weken was er afgeteld naar de dag waarop we naar Legoworld in Utrecht zouden gaan.
Natuurlijk met de trein, want dat is zo gezellig.
Minder gezellig als blijkt dat er tussen Den Bosch en Zaltbommel geen treinen rijden door een versperring. Gelukkig hoorden we dat voor vertrek en besloten we met de auto naar Zaltbommel te rijden en daar op de trein te stappen.
Daarvoor moesten we wel nog eerst een file door een ongeluk trotseren, maar hoorden we ook dat de versperring door een shovel werd veroorzaakt.
Uiteindelijk waren we maar 10 minuten later dan gepland in Utrecht...

En daar waren heel veel blokjes, ook in meisjeskleuren. Die heb ik dus maar eens even gezocht en wat mee gebouwd.

Er was ook nog een tentoonstelling met de ontwikkeling van Lego.
Nostalgie dus.

Ik had ook zo'n keuken, maar dan in het wit. Ik zal hem toch weer eens opzoeken.

O, wat heerlijk veel kleur en wat veel blokjes. Soms gewoon ergens als een berg op de grond, hekje erom heen, neerploffen en bouwen maar. Alleen maar de simpele stenen van 2 x 4. Heerlijk om daar te zitten, kinderen, vaders, moeders: iedereen was aan het bouwen.

Prachtige stickers op de ramen. Deze moest toch echt even op de foto.

En deze is om op te eten.
De dag was zo voorbij.
Zelf vond ik het wat minder leuk dan zo'n vier jaar geleden in Zwolle. Toen waren er meer echte liefhebbers met hun koopwaar. Net dat verdwenen stukje aanvullen, losse onderdeeltjes kopen etc.
Nu is het meer de commercie die de boventoon voert.
Gelukkig nog wel de Legofans met hun prachtige bouwwerken die ze laten zien. Zo als ik lapjes en draadjes heb in alle mogelijke maten, zo hebben zij laatjes met allerlei Legoblokjes. 
Om gewoon te kunnen beginnen met bouwen wanneer je maar wilt.
Lijkt me ook fijn.

En Mr. X wat vond hij er van: Leuker dan eerst, want er waren nu meer springkussens!
Nou ja.
Maar eerlijk is eerlijk: het waren mooie, leuke attracties.
En we gingen zeer voldaan, met nieuwe Lego, naar huis.
 O ja, wel met de stoptrein, want de auto stond in Zaltbommel.

groet,
Françoise

Voor vrijdag staat Maastricht op het programma; de Open Europese Quiltkampioenschappen worden daar gehouden. Ik ben benieuwd. Je kunt me vinden in de stand van Maaike Bakker.

groet,
Françoise

1 comment:

  1. Knap dat jullie er toch niet veel later dan gepland waren. Inmiddels zit er al weer een week school op. Over een week is de Sint er al weer (bij jou geen 'believer' meer lijkt me) en over 6 weken al weer Kerstvakantie. Wat gaat het snel allemaal! Fijn weekend. Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete