Sunday, June 26, 2016

Dear Lidy

Eindelijk waren jouw lapjes aan de beurt voor een blokje in mijn Dear Friends quilt.
Een lapje met muzieknootjes en een paar klassieke Laura Ashley stofjes. Volgens mij jaren '70 printjes. Wat leuk dat ze nu in mijn quilt zitten. 



Net zo als het vorige blokje lag ook dit blokje al lang te wachten. Keurig in een mapje, klaar om genaaid te worden. Als ik even in mijn herinnering graaf heb ik dat vorig jaar voor de zomervakantie gedaan...voor bij de tent...maar een week was toen niet genoeg om alles te doen 

wat ik gedacht had dat ik zou kunnen doen.

Eerder deze week naaide ik dit blokje lekker buiten. Mapje op schoot, naald en draad erbij. En terwijl ik de stukjes aan elkaar zit, bedenk ik hoe lang we elkaar al kennen, welke mysterie je bij mij maakte, bedenk ik dat we nu allebei Maaike's mysterie maken en bedenk ik dat we ook nog samen kant klosten. Maar ik denk wel vaker aan je: ik kom een aantal keren in de week langs jouw huis ivm carpoolen voor school.
Hier de lapje in de goede volgorde met op de achtergrond nog een quilt. Niet de mijne, want de bruintinten zitten niet zo in mijn systeem. Maar wel een mooie quilt.
Kijk maar even mee.
Hier zie je de quilt beter, belichting was wat lastig met de laagstaande zon.
Locatie: Prins Hendrik Vught. Ook voor jou een bekende plek.. Lidy.

En de maakster van deze quilt, Maartje. Samen aan het werk tijdens het sporten van onze jongens.
We verheugen ons er twee keer per week op. 

Alhoewel je deze collectie van lapjes niet bij mij thuis tegen zult komen, kan ik er wel van genieten.
En eentje: die was echt om te smullen.

We hebben de hele quilt afgezocht naar alle taartjes. Geen idee wat de mensen om ons heen er van vonden, maar wij hadden reuze schik.

En ik ben dol op macarons...o wat een heerlijk lapje.

Kijk zo lekker!
Citroen met rood fruit.

Gauw weer een keer macarons maken. Zo leuk om te doen.

En zo zie je maar waar een Dear Friends blokje toe leidt. Van de jaren 70 via de atletiekbaan naar macarons.

Dat smaakt allemaal naar meer.
Nu aan de slag met de mysterie van Maaike...het volgende deel komt er aan.

Veel quiltplezier,
Françoise



No comments:

Post a Comment